طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم درس احتمال در قالب ورد و شامل 4 صفحه.
برای پیشبرد درس در مورد بیان کلمههایی مثل شانس و احتمال در زندگی روزمره توضیح دهید و چند مثال بزنید. از دانش آموزان نیز بخواهید چند مثال بزنند و از این عبارتها استفاده کنند. سپس بخواهید فعالیت1 این درس را انجام دهند.
پس از بررسی جوابهای دانش آموزان و بحث در مورد آنها سؤال دو را انجام دهید. در جمع بندی 5 عبارت مورد نظر را روی تخته بنویسید و در مورد هرکدام توضیح دهید تا برای انجام کار در کلاس آماده شوند.
پس از آن فعالیت دوم درس را انجام دهید. در این فعالیت با توجه به احتمال کمتر یا بیشتر برای وقع یک پیشامد دانش آموزان باید انتظار خود را بیان کنند. سپس با آزمایش کردن بررسی کنند که آیا در احتمال تجربی نیز مطابق میل آنها اتفاق میافتد یا نه.
اهداف درس:
✅ بیان احتمال وقوع یک پیشامد با عبارتهای مختلف
✅ دلیل آوردن برای عبارت بیان شده
✅ انجام آزمایش و بررسی احتمال تجربی وقوع یک پیشامد
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم درس تقارن محوری در قالب ورد و شامل 5 صفحه.
برای شروع این بخش میتوان با یادآوری مفهوم خط تقارن، خط تقارن تصویر یک شیء یا یک موجود زنده را پیدا کرد. هدف فعالیت اول پیداکردن قرینه شکل نسبت به خط تقارن با استفاده از پیدا کردن قرینه نقاط در کاغذ شطرنجی است.
برای پیدا کردن قرینه نقاط به جز روش محمد مهدی و علی میتوان با شمردن تعداد مربعها یا استفاده از آینه نیز قرینه نقطه را پیدا کرد. همچنین هدف کار در کلاس کسب مهارت در فعالیت بالا و تصور کردن قرینه شکل بدون رسم آن است.
شما میتوانید قرینه شکل را نسبت به خط تقارن به کمک آینه، تا کردن و یا تصویر ذهنی مجسم کنید. همچنین...
اهداف درس:
✅ دانش آموزان قرینه هر نقطه را نسبت به یک خط بدست آورنند.
✅ دانش آموزان قرینه یک خط را نسبت به خط دیگر رسم نمایند.
✅ دانش آموزان قرینه یک شکل هندسی را نسبت به یک خط بکشند.
✅ دانش آموزان کار در کلاسها و فعالیتهای کتاب درسی را انجام دهند.
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم درس قانون گذاری در قالب ورد و شامل 10 صفحه.
یک جلسه پیش از آنکه این درس را شروع کنید، از دانش آموزان بخواهید از خانوادههایشان بپرسند آیا در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردهاند؟ کار مجلس چیست؟ آنها در انتخابات مجلس چه کسانی را برای نمایندگی انتخاب میکنند؟ از آنها بخواهید پاسخ خود را روی یک صفحه کاغذ بنویسند و به کلاس بیاورند.
بهترین شروع برای این درس، فعالیت یک و دو کتاب است. البته برای انجام این فعالیت باید وقت کافی به دانش آموزان بدهید. دانش آموزان در جلسه گذشته با همفکری یکدیگر مقرراتی برای اردو نوشتهاند و در این زمینه تمرین کردهاند. حال از آنها بخواهید باهم مشورت کنند.
اهداف درس:
✅ برای کلاس و مدرسه مقرراتی وضع و این مقررات را نقد کنند.
✅ انواع مقررات را از نظر منبع وضع کننده بیان کنند.
✅ ویژگیهای قانون اساسی و نحوه تولید و تصویب آن را توضیح دهند.
✅ وظایف قوه مقننه و دو بخش اصلی آن را شرح دهند.