معلم پیش از اقدام به عمل آموزش در کلاس درس در ابتدا هدفهای آموزشی درس خود را تعیین کند و آنها را بر حسب عملکردهای قابل مشاهده و قابل اندازه گیری یادگیرندگان بنویسد؛ سپس ویژگیهای ورودی پیش نیاز برای یادگیری آن هدفها را تعیین کند و سپس با اجرای ازمون تشخیص مربوط به سنجش آغازین و نتایج حاصل از آن به ترمیم کمبود پیش نیازهای یادگیرندگان اقدام کند. معلم بعد از انجام این اقدامات آماده است تا برای آموزش اقدام کند.
فهرست مطالب:
اصول کلی آموزش
راهنمایی هایی برای آموزش اثر بخش
آموزش با روش سخنرانی
موارد استفاده از روش سخنرانی
راهنمایی هایی برای آموزش دادن از راه سخنرانی
آموزش با روش بحث گروهی
راحلی را که صاحب نظران آموزشی و روان شناسان ،پرورشی برای تدارک و اجرای بحث گروهی پیشنهاد کرده اند
راهنمایی هایی برای هدایت بحث گروهی
اختلال طیف اوتیسم از جمله اختلالات شناختی و عصبی رفتاری قلمداد میشود که با ویژگی های عدم برقراری ارتباط اجتماعی، مشکلات ارتباطی و کلامی و الگوهای تکراری و محدود شناخته می شود.
فهرست مطالب:
زمینه و هدف
مقدمه
اسپارک
چک لیست ارزیابی درمان اتیسمATEC
معیارهای ورود به تحقیق
یافته ها
محدودیت ها
نتیجه گیری
بازیابی اطلاعات به مجموعه فرآیندهایی گفته میشود که هدف آن بازیابی دادهها و اطلاعات مفقود شده خراب شده یا قابل دسترس نبودن آنها .است در حقیقت بازیابی اطلاعات به عنوان یکی از مهمترین علوم رایانه ای در دنیای امروز شناخته میشود.
این فرآیند برای بازیابی اطلاعات مورد نیاز به تحلیل و پردازش دادهها بازیابی اطلاعات از دیسکها و دستگاههای ذخیره سازی دیگر، بازیابی اطلاعات از دستگاههای دیجیتالی و بازیابی اطلاعات از سرورهای ابری صورت میگیرد.
فهرست مطالب:
مقدمه
تاریخچه
مفهوم بازیابی اطلاعات
اهمیت بازیابی اطلاعات
چالشهای بازیابی اطلاعات
ابزارهای بازیابی اطلاعات
روشهای بازیابی اطلاعات
رایج ترین اشکال ها در از بین رفتن اطلاعات
مدلسازی اطلاعات
مزایای بازیابی اطلاعات
راههای پیشگیری از از دست رفتن اطلاعات
تفاوت بازیابی داده و بازیابی اطلاعات
توسعه و نگه داری پروژه های نرم افزاری با کمک ابزارهای مختلف نرم افزاری خودکار
طراحی سیستم اطلاعاتی و پروژه بهینهسازی سیستم ISDOS در سال ۱۹۶۸ در دانشگاه میشیگان آغاز شد.
فهرست مطالب:
مقدمه
تاریخچه
ابزارهای CASE
انواع ابزار CASE
اهداف استفاده از ابزارهای CASE
چرا برنامهنویسان از ابزارهای CASE استفاده نمیکنند؟
کاربران CASE
دلایل نیاز به ابزارهای کمکی
مزایای ابزارهای CASE
دلایل عدم موفقیت CASE
CASE و سیستمهای تحتوب
منابع
طرح درس و روش تدریس علوم سوم درس زندگی ما و آب در قالب ورد و شامل 9 صفحه.
در این درس، دانش آموز، با نفوذپذیری آب در خاکهای مختلف، چگونگی تشکیل آبهای زیرزمینی و چگونگی تصفیه آب آشنا میشود و برای یافتن پاسخ پرسشهای کتاب و یا پرسشهایی که خود یا دوستانش طرح میکنند، به صورت فردی یا گروهی وسیله میسازند و یا مواد مورد نیاز را تهیه کرده و با استفاده از منابع مختلف و انجام فعالیتها گزارش کار خود را ارائه میدهد.
پس از هر بارندگی یا ذوب یخ و برف، بر اثر نیروی گرانش زمین، آب در سرازیریها راه میافتد و آبهای جاری به شکل جوی و رود را پدید میآورد. مقداری از این آب دوباره بخار میشود و به هوا برمی گردد و مقداری هم در خاک فرو میرود و منابع آب زیرزمینی را تشکیل میدهد.
اهداف درس: دانش آموزان...
✅ با میزان نفوذپذیری آب در انواع خاک آشنا شوند.
✅ بتوانند نحوهی تشکیل رود را بیان کنند.
✅ بدانند بعد از بارش باران و برف، این آبها به کجا میروند.
✅ بدانند به چه آبهایی، آب زیر زمینی میگویند.