توضیحات پاورپوینت مگا مارکتینگ استراتژی بازاریابی و روش تأثیرگذار
مگا مارکتینگ چیست؟
مگا مارکتینگ (Megamarketing) گسترش بازاریابی فراتر از خریدار به اشخاص ثالثی است که معاملات را تحت تأثیر قرار می دهند (یا مسدود می کنند). این احزاب ثالث شامل اتحادیههای کارگری، مؤسسات فرهنگی، گروههای اصلاحطلب، بانکها و – مهمتر از همه – دولتها هستند.
این امر به ویژه از نظر تجارت بینالمللی مهم است، جایی که دولتهای ملی ممکن است سیاستهای اقتصادی حمایتگرایانه را اعمال کنند که مانع از ورود شرکتهای خارجی به بازارهای آنها شود. چنین سیاست دولتی نشان دهنده یک “شخص ثالث” است که تجارت بین خریداران و فروشندگان را مسدود می کند. بنابراین آن طرف باید مماشات («فروخته») شود تا تجارت مورد نظر انجام شود.
اگرچه این اصطلاح در سال ۱۹۸۶ توسط فیلیپ کاتلر، عضو آکادمیک بازاریابی ابداع شد. بازاریابی از طریق سیاست یک روش بسیار قدیمی تر است. تا زمانی که کشورها تعرفههای تجاری حمایتگرایانه وضع کردهاند، کسبوکارهای قدرتمند و گروههای تجاری برای تصویب قوانینی که به نفع آنها باشد، لابی می کنند. با این حال، امروزه، بیشتر ادبیات مگا مارکتینگ به لابی کردن دولت برای حذف تعرفه ها (و سایر موانع تجارت) اختصاص دارد.
مگا مارکتینگ برای چه نوع مشتریانی موثر است؟
بازاریابی مگامارکتینگ نه مشتریان اصلی، بلکه متوجه اشخاص ثالثی است که بر ادراک و توانایی مشتریان برای خرید محصولات شرکت تأثیر میگذارند. اینها شامل سیاستمداران، کارمندان دولت، آژانس های نظارتی، گروه های ذینفع خاص، رسانه های ملی و رهبران افکار هستند.
در یک بازار بالقوه، برخی گروهها مخالف یک کسب و کار هستند، برخی از آن حمایت میکنند، و بسیاری دیگر که علاقهای ندارند. هدف از این کمپین بازاریابی کلان، جلب رضایت یا متقاعد کردن مخالفان، گردآوری حامیان، و تبدیل حامیان بی علاقه اما بالقوه به متحدان است.
چه کسی مگا مارکتینگ را اجرا می کند؟
تأثیرگذاری بر دولتها موضوع سادهای نیست و میتواند به راحتی بیش از ارزش یک شرکتِ متوسط هزینه داشته باشد. در نتیجه، بازاریابیِ مگا در درجه اول ابزاری برای شرکتهای بزرگ با فعالیتهای بینالمللی، یا ائتلافهایی از شرکتهایی است که میتوانند به طور مشترک قدرت سیاسی لازم برای طرح ادعای خود را احضار کنند.
مثال و نمونه مگا مارکتینگ
پپسی یک نمونه کتاب درسی از بازاریابی بزرگ در هند است (بازار کوکاکولا در سال ۱۹۷۷ از آن خارج شد). در دهه ۱۹۸۰، پپسی کمپینی را در سطوح مختلف دولت هند آغاز کرد که دارای مقررات و موانع آشکاری بود که مانع ورود یا سرمایه گذاری شرکت های خارجی در بازار هند شد.
اولین پیشنهاد آنها به هند شامل تسهیل صادرات نوشیدنی های هندی در ازای حق واردات پپسی بود. پس از رد این موضوع در سال ۱۹۸۵، PepsiCo مشوق های بیشتری برای ارتقای رشد اقتصادی هند ارائه کرد. پس از سه سال مبارزات انتخاباتی (شامل ۲۰ بحث پارلمانی، ۱۵ بررسی کمیته و ۵۰۰۰ مقاله در مطبوعات)، سرانجام به بازار هند دسترسی پیدا کردند.
با این حال، تلاشهای بازاریابی بزرگ PepsiCo به نتیجه نرسید. در سال ۱۹۹۰، در واقع برای هند علیه محدودیت های تجاری پیشنهادی در ایالات متحده لابی کرد. ایالات متحده عقب نشینی کرد و PepsiCo حسن نیت بیشتری با دولت هند به دست آورد. این شرکت همچنین به سرمایه گذاری در ایجاد چاه ها و دیگر منابع آب آشامیدنی پاک در سرتاسر هند ادامه داد.
با این حال، دولت هند تنها مانع موفقیت نبود. درست در سال ۲۰۱۰، یک فعال سیاسی کمپینی را برای حمله به پپسی کو آغاز کرد. و ادعا کرد که این شرکت به هندیها نوشیدنیهای مسموم میفروشد که هرگز در کشورهای دیگر نمیفروشند. تلاشهای کلان مارکتینگ ادامه دارد – که اکنون در تلاش برای مقابله با چنین حملاتی نه تنها دولت، بلکه رسانهها و رهبران افکار هند را درگیر میکند.
یک کمپین مگا مارکتینگ چگونه ایجاد می شود؟
ابزارهای زیادی برای یک کمپین مگا مارکتینگ در دسترس هستند و از ترکیب یا همه موارد زیر استفاده می کنند:
لابی گرها
متخصصانی هستند که منافع یک شرکت را به مقامات دولتی و سازمانهای مربوطه نشان میدهند که بر تجارت آن شرکت تأثیر میگذارند. مانند وکلایی که در جنبههای خاص قانون تخصص دارند، لابیگران در دانستن اینکه کجای دولت باید نظارت کنند و برای کسب بهترین نتایج پیام ارسال کنند، متخصص هستند. آنها ممکن است منافع شرکت های فردی یا کل صنایع را نمایندگی کنند.
فهرست پاورپوینت مگا مارکتینگ استراتژی بازاریابی و روش تأثیرگذار بر ادراک و توانایی مشتریان
مگا مارکتینگ چیست؟
تعریف مگا مارکتینگ
مگا مارکتینگ برای چه نوع مشتریانی موثر است؟
دادخواست شمع سازان
چه کسی مگا مارکتینگ را اجرا می کند؟
مثال و نمونه مگا مارکتینگ
یک کمپین مگا مارکتینگ چگونه ایجاد می شود؟
موانع تجارت
چه عناوین شغلی با استراتژی های مگا مارکتینگ کار می کنند؟
آموزش و مهارت
متخصصان روابط عمومی، مدیران ارتباطات و لابیگران
تحلیلگران تحقیقات بازار
مگامارکتینک در پپسی کولا
موفقیت مگامارکتینگ پپسی در هند
مگا مارتینگ در سیتی گروپ
هنر ارائه مزایا درمگامارکتینگ
بازارهای مسدودیا محافظت شده
استراتژی های ورود
نقش کشورها برای ایجاد موانع برای رقبای خارجی در راستای محافظت از تولیدکنندگان داخلی
پرهزینه ترین شکست محصول جدید در تاریخ
مشخصات بازارهای مسدود شده
چگونه شرکت ها می توانند به بازارهای مسدود شده نفوذ کنند؟
شرکت باید هر دروازه بان را شناسایی کند و با اعمال نفوذ یا قدرت، آن را تغییر دهد.
مهارت های مگامارکتینگ
موانع Freshtaste که قصد دارد تجهیزات خود را به کارخانه های لبنی بزرگ ژاپنی بفروشد،
لوازم الکترونیک مصرفی ژاپنی در هند
نمایشگاه دوم بازاریابی و بازاریابی مگامارکتینگ متضاد
ابزارهای مگامارکتینگ
تجربه شرکت های شیمیایی ژاپن در مگامارکتینگ
درک باورها و نگرش های جامعه در مگا مارکتینگ
استفاده شرکت ها از انگیزه های مثبت و منفی درمگاماکتینگ
ابزارهای بازاریابی درمگامارکتینگ
تاثیر قدرت در مگا مارکتینگ
درک باورها، نگرش ها و ارزش های جامعه در مگامارکتینگ
چالش های پیش روی مگا مارکتینگ
نقش پرسنل ماهر در مگا مارکتینگ
بازاریابان به عنوان استراتژیست های سیاسی
مراحل تاثیرگذاری درمگامارکتینگ
نقشه برداری از ساختار قدرت
شناسایی ساختار قدرت به صورت هرمی، جناحی یا ائتلافی
جعل یک استراتژی بزرگ
اتحادهای استراتژیک در مگامارکتینگ
تدوین برنامه اجرایی تاکتیکی
نمایش سوم دو راه برای اجرای یک طرح تاکتیکی
پیامدهای مگامارکتینگ
مفهوم مگامارکتینگ
نحوه عملکرد مگامارکتینگ در استراتژی یک شرکت
چگونه استراتژی مگامارکتینگ را در شرکت خود اعمال کنید
چگونه استراتژی مگامارکتینگ را در شرکت خود اعمال کنید
چند مثال رایج از نحوه به کارگیری مفهوم مگاممارکتینگ در کسب و کار
روند: بازاریابی مگا- بازگرداندن مشتریان
تصاویر آزمون cat در قالب فایل JPG در 10 صفحه
تعداد تصاویر: 10
نوع فایل: JPG
+ فایل هدیه: راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت کودکان CAT
بخشی از متن فایل راهنمای آزمون اندریافت کودکان CAT :
- نیازهای اصلی قهرمان
نیازهای رفتاری در داستان : رفتارهای داستانی قهرمان احتمالا یک نوع رابطه ای با گوینده داستان خواهد داشت: نیازهای بیان شده در داستان ممکن است مستقیما به نیازهای بیمار شباهت داشته باشد. امکان دارد بخشی از این نیازها، در زندگی واقعی ودر رفتار آزمودنی بیان شود ویا بر ضد تجلیات زندگی بوده وتشکیل خیالپردازی را بدهند. به عبارت دیگر، داستان های بسیار پرخاشگرانه گاهی ممکن است توسط کودک پرخاشگر ویا توسط کودک ملایم ویا کسی که خیال های پرخاشگری ( پرخاشگری – انفعالی ) دارد، گفته شود. به هر حال نیازهای قهرمان ممکن است منعکس کننده نیازهای گوینده داستان نباشد. به عبارت دیگر، او ممکن است با توضیح دادن پرخاشگری، از اشیاء مختلف یا اشاره بر امیدهای ایده آلی اش مانند استعداد وشهامت اخلاقی بترسد، وآنها را به فرد مهم در زندگی اش نسبت داده ومقداری از آنها را درونی کند. بطور خلاصه، نیازهای رفتاری قهرمان که در داستان بیان شده، باید با توجه به تمام متغیرها وتحولات گوناگون زندگی مورد بررسی قرار گیرند وسپس در زیر مفهوم وسیع تری از فرافکنی یا تحریف احساس رده بندی شوند.
برای تعبیر کننده کار مشکلی است که مشخص کندتا چه اندازه ای نیازهای آشکار شده درقهرمان با اجزای مختلف سازنده شخصیت گوینده داستان مربوط می شوند، ورابطه بین این اجزا با رفتارهای آشکار گوینده داستان چیست. دراینجاست که تطبیق با تاریخچه بالینی درشرایط بیمارستان بسیار مفید ومناسب است. اگر گزارش می شود که بچه ای خجالتی، منفعل وگوشه گیر است، در حالی که تست C.A.T سرشار از پرخاشگری می باشد، در اینجا ماهیت جبرانی خیالبافی آشکار است. به عبارت دیگر، هدف علم روانشناسی گسترش هرچه بیشتر ملاکهایی برای افزایش اعتبار پیش گویی ها، به وسیله ارتباط دادن خیالبافی به رفتار واقعی والگوی های رفتاری قابل تشخیص است. دراینجا مطالعه عملکرد ایگو بسیار مفید است. ارتباط سائق های بیان شده در داستان با یکدیگر نیز می توانند به عنوان سر نخی بکار برده شوند، به این ترتیب که، اگر توالی یک داستان، پاسخ پرخاشگرانه ای را نشان می دهد، بطوری که پرخاشگری در انتهای آن کنترل می شود پس این شخص خیالبافی ویا نیاز نهفته را به صورت واقعیت بیان نمی کند. این پیش فرض می تواند با اطلاعات رفتاری موجود تطبیق داده شود. ملاکهای مفید دیگری نیز برای جستجو کردن پیش فرض ها درباره آنچه" برون ریزی" گفته می شود وجود دارد. جزئیات زیاد و واقع بینی در توصیف نیازها بر همانندی آنها در واقعیت اشاره می کند. ولی احتمال ارتباط ساخت مبهم نیازهای قهرمان به واقعیت کمتر است.
راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت کودکان CAT در قالب فایل WORD در 13 صفحه
+ فایل هدیه: تصاویر آزمون cat (10کارت)
بخشی از متن فایل:
- نیازهای اصلی قهرمان
نیازهای رفتاری در داستان : رفتارهای داستانی قهرمان احتمالا یک نوع رابطه ای با گوینده داستان خواهد داشت: نیازهای بیان شده در داستان ممکن است مستقیما به نیازهای بیمار شباهت داشته باشد. امکان دارد بخشی از این نیازها، در زندگی واقعی ودر رفتار آزمودنی بیان شود ویا بر ضد تجلیات زندگی بوده وتشکیل خیالپردازی را بدهند. به عبارت دیگر، داستان های بسیار پرخاشگرانه گاهی ممکن است توسط کودک پرخاشگر ویا توسط کودک ملایم ویا کسی که خیال های پرخاشگری ( پرخاشگری – انفعالی ) دارد، گفته شود. به هر حال نیازهای قهرمان ممکن است منعکس کننده نیازهای گوینده داستان نباشد. به عبارت دیگر، او ممکن است با توضیح دادن پرخاشگری، از اشیاء مختلف یا اشاره بر امیدهای ایده آلی اش مانند استعداد وشهامت اخلاقی بترسد، وآنها را به فرد مهم در زندگی اش نسبت داده ومقداری از آنها را درونی کند. بطور خلاصه، نیازهای رفتاری قهرمان که در داستان بیان شده، باید با توجه به تمام متغیرها وتحولات گوناگون زندگی مورد بررسی قرار گیرند وسپس در زیر مفهوم وسیع تری از فرافکنی یا تحریف احساس رده بندی شوند.
برای تعبیر کننده کار مشکلی است که مشخص کندتا چه اندازه ای نیازهای آشکار شده درقهرمان با اجزای مختلف سازنده شخصیت گوینده داستان مربوط می شوند، ورابطه بین این اجزا با رفتارهای آشکار گوینده داستان چیست. دراینجاست که تطبیق با تاریخچه بالینی درشرایط بیمارستان بسیار مفید ومناسب است. اگر گزارش می شود که بچه ای خجالتی، منفعل وگوشه گیر است، در حالی که تست C.A.T سرشار از پرخاشگری می باشد، در اینجا ماهیت جبرانی خیالبافی آشکار است. به عبارت دیگر، هدف علم روانشناسی گسترش هرچه بیشتر ملاکهایی برای افزایش اعتبار پیش گویی ها، به وسیله ارتباط دادن خیالبافی به رفتار واقعی والگوی های رفتاری قابل تشخیص است. دراینجا مطالعه عملکرد ایگو بسیار مفید است. ارتباط سائق های بیان شده در داستان با یکدیگر نیز می توانند به عنوان سر نخی بکار برده شوند، به این ترتیب که، اگر توالی یک داستان، پاسخ پرخاشگرانه ای را نشان می دهد، بطوری که پرخاشگری در انتهای آن کنترل می شود پس این شخص خیالبافی ویا نیاز نهفته را به صورت واقعیت بیان نمی کند. این پیش فرض می تواند با اطلاعات رفتاری موجود تطبیق داده شود. ملاکهای مفید دیگری نیز برای جستجو کردن پیش فرض ها درباره آنچه" برون ریزی" گفته می شود وجود دارد. جزئیات زیاد و واقع بینی در توصیف نیازها بر همانندی آنها در واقعیت اشاره می کند. ولی احتمال ارتباط ساخت مبهم نیازهای قهرمان به واقعیت کمتر است.
اشخاص، اشیاء ویا شرایط مطرح شده
کودکی که یک نوع اسلحه یا انواع آن را درتعدادی از داستانها مطرح می کند ( حتی اگر آنها را در بافت داستان استفاده نکرده باشد )، ویا کودکی که درتمام قسمت ها از غذا صحبت به میان می آورد ( حتی بدون خوردن آن )، احتمال دارد که چنین قضاوت شود که او دارای نیاز پرخاشگری ویا ارضای دهانی نسبی باشد. ازآنجایی که معرفی فرد یا موقعیتی به صورت غیر مصور بسیار بسیار مهم است، بنابراین برای توجه به این نکته باید علامت تعجبی در کنار آن در برگ تجزیه وتحلیل گذاشت. عوامل وشرایط خارجی مانند عدم عدالت، سخت گیری، بی تفاوتی، محرومیت وفریب ( که شامل افراد ویا اشیاء مطرح شده در داستان است )، مشخص کننده ماهیت و چگونگی دنیایی است که کودک در آن زندگی می کند.
اشخاص، اشیاء ویا شرایط حذف شده
اگر یک شخص ویا افراد بیشتری دریک تصویر حذف شده باشند ویا در داستان ذکر شده ازآنها چشم پوشی شود، دراینجا باید به معنی ومفهوم پویای آن توجه کنیم.
فهرست مطالب:
توضیحات تصاویر
تعبیر و تفسیر CAT
1- موضوع اصلی
2- قهرمان اصلی
3- نیازهای اصلی قهرمان
4- مفهوم محیط
5- اشخاص به صورت .......... دیده می شوند
6- تعارض های شاخص
7- دفاع های اصلی
8- شدت سوپر ایگو
9- یکپارچگی ایگو