تصاویر آزمون cat در قالب فایل JPG در 10 صفحه
تعداد تصاویر: 10
نوع فایل: JPG
+ فایل هدیه: راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت کودکان CAT
بخشی از متن فایل راهنمای آزمون اندریافت کودکان CAT :
- نیازهای اصلی قهرمان
نیازهای رفتاری در داستان : رفتارهای داستانی قهرمان احتمالا یک نوع رابطه ای با گوینده داستان خواهد داشت: نیازهای بیان شده در داستان ممکن است مستقیما به نیازهای بیمار شباهت داشته باشد. امکان دارد بخشی از این نیازها، در زندگی واقعی ودر رفتار آزمودنی بیان شود ویا بر ضد تجلیات زندگی بوده وتشکیل خیالپردازی را بدهند. به عبارت دیگر، داستان های بسیار پرخاشگرانه گاهی ممکن است توسط کودک پرخاشگر ویا توسط کودک ملایم ویا کسی که خیال های پرخاشگری ( پرخاشگری – انفعالی ) دارد، گفته شود. به هر حال نیازهای قهرمان ممکن است منعکس کننده نیازهای گوینده داستان نباشد. به عبارت دیگر، او ممکن است با توضیح دادن پرخاشگری، از اشیاء مختلف یا اشاره بر امیدهای ایده آلی اش مانند استعداد وشهامت اخلاقی بترسد، وآنها را به فرد مهم در زندگی اش نسبت داده ومقداری از آنها را درونی کند. بطور خلاصه، نیازهای رفتاری قهرمان که در داستان بیان شده، باید با توجه به تمام متغیرها وتحولات گوناگون زندگی مورد بررسی قرار گیرند وسپس در زیر مفهوم وسیع تری از فرافکنی یا تحریف احساس رده بندی شوند.
برای تعبیر کننده کار مشکلی است که مشخص کندتا چه اندازه ای نیازهای آشکار شده درقهرمان با اجزای مختلف سازنده شخصیت گوینده داستان مربوط می شوند، ورابطه بین این اجزا با رفتارهای آشکار گوینده داستان چیست. دراینجاست که تطبیق با تاریخچه بالینی درشرایط بیمارستان بسیار مفید ومناسب است. اگر گزارش می شود که بچه ای خجالتی، منفعل وگوشه گیر است، در حالی که تست C.A.T سرشار از پرخاشگری می باشد، در اینجا ماهیت جبرانی خیالبافی آشکار است. به عبارت دیگر، هدف علم روانشناسی گسترش هرچه بیشتر ملاکهایی برای افزایش اعتبار پیش گویی ها، به وسیله ارتباط دادن خیالبافی به رفتار واقعی والگوی های رفتاری قابل تشخیص است. دراینجا مطالعه عملکرد ایگو بسیار مفید است. ارتباط سائق های بیان شده در داستان با یکدیگر نیز می توانند به عنوان سر نخی بکار برده شوند، به این ترتیب که، اگر توالی یک داستان، پاسخ پرخاشگرانه ای را نشان می دهد، بطوری که پرخاشگری در انتهای آن کنترل می شود پس این شخص خیالبافی ویا نیاز نهفته را به صورت واقعیت بیان نمی کند. این پیش فرض می تواند با اطلاعات رفتاری موجود تطبیق داده شود. ملاکهای مفید دیگری نیز برای جستجو کردن پیش فرض ها درباره آنچه" برون ریزی" گفته می شود وجود دارد. جزئیات زیاد و واقع بینی در توصیف نیازها بر همانندی آنها در واقعیت اشاره می کند. ولی احتمال ارتباط ساخت مبهم نیازهای قهرمان به واقعیت کمتر است.
راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت کودکان CAT در قالب فایل WORD در 13 صفحه
+ فایل هدیه: تصاویر آزمون cat (10کارت)
بخشی از متن فایل:
- نیازهای اصلی قهرمان
نیازهای رفتاری در داستان : رفتارهای داستانی قهرمان احتمالا یک نوع رابطه ای با گوینده داستان خواهد داشت: نیازهای بیان شده در داستان ممکن است مستقیما به نیازهای بیمار شباهت داشته باشد. امکان دارد بخشی از این نیازها، در زندگی واقعی ودر رفتار آزمودنی بیان شود ویا بر ضد تجلیات زندگی بوده وتشکیل خیالپردازی را بدهند. به عبارت دیگر، داستان های بسیار پرخاشگرانه گاهی ممکن است توسط کودک پرخاشگر ویا توسط کودک ملایم ویا کسی که خیال های پرخاشگری ( پرخاشگری – انفعالی ) دارد، گفته شود. به هر حال نیازهای قهرمان ممکن است منعکس کننده نیازهای گوینده داستان نباشد. به عبارت دیگر، او ممکن است با توضیح دادن پرخاشگری، از اشیاء مختلف یا اشاره بر امیدهای ایده آلی اش مانند استعداد وشهامت اخلاقی بترسد، وآنها را به فرد مهم در زندگی اش نسبت داده ومقداری از آنها را درونی کند. بطور خلاصه، نیازهای رفتاری قهرمان که در داستان بیان شده، باید با توجه به تمام متغیرها وتحولات گوناگون زندگی مورد بررسی قرار گیرند وسپس در زیر مفهوم وسیع تری از فرافکنی یا تحریف احساس رده بندی شوند.
برای تعبیر کننده کار مشکلی است که مشخص کندتا چه اندازه ای نیازهای آشکار شده درقهرمان با اجزای مختلف سازنده شخصیت گوینده داستان مربوط می شوند، ورابطه بین این اجزا با رفتارهای آشکار گوینده داستان چیست. دراینجاست که تطبیق با تاریخچه بالینی درشرایط بیمارستان بسیار مفید ومناسب است. اگر گزارش می شود که بچه ای خجالتی، منفعل وگوشه گیر است، در حالی که تست C.A.T سرشار از پرخاشگری می باشد، در اینجا ماهیت جبرانی خیالبافی آشکار است. به عبارت دیگر، هدف علم روانشناسی گسترش هرچه بیشتر ملاکهایی برای افزایش اعتبار پیش گویی ها، به وسیله ارتباط دادن خیالبافی به رفتار واقعی والگوی های رفتاری قابل تشخیص است. دراینجا مطالعه عملکرد ایگو بسیار مفید است. ارتباط سائق های بیان شده در داستان با یکدیگر نیز می توانند به عنوان سر نخی بکار برده شوند، به این ترتیب که، اگر توالی یک داستان، پاسخ پرخاشگرانه ای را نشان می دهد، بطوری که پرخاشگری در انتهای آن کنترل می شود پس این شخص خیالبافی ویا نیاز نهفته را به صورت واقعیت بیان نمی کند. این پیش فرض می تواند با اطلاعات رفتاری موجود تطبیق داده شود. ملاکهای مفید دیگری نیز برای جستجو کردن پیش فرض ها درباره آنچه" برون ریزی" گفته می شود وجود دارد. جزئیات زیاد و واقع بینی در توصیف نیازها بر همانندی آنها در واقعیت اشاره می کند. ولی احتمال ارتباط ساخت مبهم نیازهای قهرمان به واقعیت کمتر است.
اشخاص، اشیاء ویا شرایط مطرح شده
کودکی که یک نوع اسلحه یا انواع آن را درتعدادی از داستانها مطرح می کند ( حتی اگر آنها را در بافت داستان استفاده نکرده باشد )، ویا کودکی که درتمام قسمت ها از غذا صحبت به میان می آورد ( حتی بدون خوردن آن )، احتمال دارد که چنین قضاوت شود که او دارای نیاز پرخاشگری ویا ارضای دهانی نسبی باشد. ازآنجایی که معرفی فرد یا موقعیتی به صورت غیر مصور بسیار بسیار مهم است، بنابراین برای توجه به این نکته باید علامت تعجبی در کنار آن در برگ تجزیه وتحلیل گذاشت. عوامل وشرایط خارجی مانند عدم عدالت، سخت گیری، بی تفاوتی، محرومیت وفریب ( که شامل افراد ویا اشیاء مطرح شده در داستان است )، مشخص کننده ماهیت و چگونگی دنیایی است که کودک در آن زندگی می کند.
اشخاص، اشیاء ویا شرایط حذف شده
اگر یک شخص ویا افراد بیشتری دریک تصویر حذف شده باشند ویا در داستان ذکر شده ازآنها چشم پوشی شود، دراینجا باید به معنی ومفهوم پویای آن توجه کنیم.
فهرست مطالب:
توضیحات تصاویر
تعبیر و تفسیر CAT
1- موضوع اصلی
2- قهرمان اصلی
3- نیازهای اصلی قهرمان
4- مفهوم محیط
5- اشخاص به صورت .......... دیده می شوند
6- تعارض های شاخص
7- دفاع های اصلی
8- شدت سوپر ایگو
9- یکپارچگی ایگو