فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: doc, pdf تعداد صفحات: 12 حجم فایل: 267 کیلوبایت قیمت: 29000 تومان
توضیحات: مقاله ترجمه شده سلامت ذهنی و زیر مقیاسهای آن در بین دانشجویان: مطالعه نقش خلاقیت و خودکارآمدی، به همراه مقاله زبان اصلی سال 2014، در قالب فایل word و به حجم 12 صفحه.
این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی مقاله، 6 صفحه و مربوط به سال 2014 می باشد.
عنوان انگلیسی مقاله:
Subjective well-being and its sub-scales among students: The study of role of creativity and self-efficacy
منبع مقاله:
Journal : Thinking Skills and Creativity, Volume 12, June 2014, Pages 37–42
سال انتشار: 2014
بخشی از چکیده: هدف از این مطالعه، بررسی سلامت ذهنی و زیر مقیاس های آن در میان دانش آموزان بود: مطالعه نقش خلاقیت و خودکارآمدی. نمونه پژوهش شامل 355 نفر دانشجو (176 زن / 179 پسر) دانشگاه کاشان بودند که با نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم جمعیت انتخاب شدند. روش تحقیق از نوع همبستگی - توصیفی بود. برای ارزیابی خلاقیت، پرسشنامه خلاقیت (1994)، برای ارزیابی خودکارآمدی، مقیاس خودکارآمدی عمومی (1982) و به منظور ارزیابی سلامت ذهنی و زیر مقیاس های آن، پرسشنامه سلامت ذهنی (2003) استفاده شد. آزمون های مهم و تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS 18 با استفاده از تحلیل رگرسیون گام به گام انجام شد. نتایج نشان داد که رابطه معنی داری بین خلاقیت و سلامتی ذهنی، عاطفی، روانی و اجتماعی وجود دارد. همچنین خودکارآمدی و سلامت ذهنی و ابعاد آن ارتباط قابل توجهی داشتند. نتایج تحلیل رگرسیون خطی قابلیت پیش بینی سلامت روانی از طریق خلاقیت و خودکارآمدی را نشان داد. با توجه به ارتباط معنی دار بین سلامت ذهنی، خلاقیت و خودکارآمدی، یافته ها حاکی از بهبود سلامت دانش جویان از طریق تقویت خودکارآمدی و بهینه سازی شرایط ایجاد خلاقیت است.